Sprzedaż w spawalnictwie odc. 2
Sezon konferencji i sympozjów spawalniczych zbliża się wielkimi krokami!
Dla wielu wystawców to doskonała okazja, aby stanąć na scenie jako prelegent i zwiększyć rozpoznawalność marki, co ma przełożyć się na wzrost sprzedaży. Jednak… Czy na pewno wykorzystujemy tę szansę w pełni?
Nudne slajdy
Zauważyłam, że na wielu takich wydarzeniach prelekcje mają charakter bardziej sprzedażowy niż edukacyjny. Często widzimy slajdy z jednym zdjęciem urządzenia i listą specyfikacji – czy naprawdę o to chodzi? Tymczasem mając w rękach świetny produkt, można go pokazać w zupełnie inny, inspirujący sposób, który zaciekawi odbiorców i zostanie zapamiętany na długo.
Po co uczestnicy przychodzą na sympozjum spawalnicze
W głównej mierze po to, żeby się spotkać ze znajomymi, ale poza tym czasem też chcemy się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Przychodzimy po wiedzę, inspirację, coś nowego do zastosowania w praktyce. A co, gdyby zamiast suchych faktów, zaprezentować interesujące case study, które pokaże urządzenie w działaniu i przedstawi realne korzyści z jego użytkowania? Taki format z pewnością przyciągnie uwagę i sprawi, że prelekcja stanie się nie tylko ciekawsza, ale też bardziej wartościowa dla słuchaczy.
Stworzenie prezentacji, która jest merytoryczna i jednocześnie sprzeda nasz produkt jest BARDZO TRUDNE!
Rozumiem, że stworzenie prezentacji, która jest merytoryczna, angażująca i jednocześnie sprzedażowa, to spore wyzwanie. Sama zajmuję się tworzeniem treści edukacyjno-marketingowych i wiem, jak trudne bywa znalezienie złotego środka. Często jesteśmy tak związani z naszym produktem, że trudno nam spojrzeć na niego z perspektywy odbiorcy.
Dlatego postanowiłam przygotować zestawienie najistotniejszych punktów oraz film na YouTube z konkretnymi przykładami, które mogą ułatwić stworzenie wartościowych i angażujących prezentacji. Link do filmu znajdziesz poniżej 🎥
Przydatne tipy do prezentacji sprzedażowo-edukacyjnej
Pobierz darmowe wytyczne – jak przygotować idealną prezentację edukacyjno-sprzedażową